Jelgavas lidlauka polderu dambja pārgājiens 20. janvārī, 9:00

Pamatinfo

Svētdien, 20. janvārī aicinām doties pārgājienā No Uzvaras parka Jelgavā gar Driksas krastu pa Jelgavas polderu dambi līdz Svētes upei un pēc tam šķērsojot Jelgavas lidlauku atgriezties pilsētā.

  • Pārgājiena sākums un beigas Jelgavā, Uzvaras parkā. (Blakus villai Medem).
  • Dalības maksa ir 4 eiro no cilvēka. Jauniešiem līdz 18. gadu vecumam bez dalības maksas.
  • Pavisam 22 km un apmēram 6 stundas
  • Atpūtas pauze ar ugunskuru pēc 12 km ceļa.

Pieteikšanās

Pieteikšanās pārgājienam

  • Dalība piesakāma pa tālruni: t. +371 267 61 807 (Atis)
  • Vai rakstot e-pastu: atis.luguzs@gmail.com
  • Vai aizpildot pieteikuma formu:
Nākamie pārgājiena datumi ir 20. janvāris (Svētdiena) plkst. 9:00

Pārgājiena datums:
Komandas nosaukums:
Interneta lapa, ko vēlas reklamēt (bez http://):
Te var pievienot laivas ekipāžai mīļu bildi:
Dalībnieku komandas informācija:
Pārgājienā var piedalīties gan individuāli dalībnieki, gan apvienoties komandā pēc ģimenes vai citas piederības:
Komandas kapteiņa vārds uzvārds:
Kapteiņa e-pasts (uz kuru saņemsiet apstiprinājumu):
Kapteiņa tālr.nr.:
Piesakāmo cilvēku skaits:
Vai un cik būs nepilnagdīgas personas:

Ieraksti captcha kodu:

Dalībnieki

Lai tikko pieteiktā komanda būtu redzama sarakstā lūdzu

Pargajiens_Varpa_2019-01-12_14-33-41_Cimales_Jelgava-2.jpg
Datums: 20. janvāris, Svētdiena, 9:00
Atis , 1 cilvēki

Maršruta apraksts

. . .

Relive ‘Morning Jan 12th’

Par Jelgavas lidlauku

1937. gada 19. oktobrī “Jaunākās ziņas” rakstīja par “modernas gaisa ostas” tapšanu Jelgavā. Jaunais lidlauks, ko paredzēja izvērst par vienu no “plašākajiem un modernākajiem aerodromiem visā valstī”, kopš vasaras beigām tika būvēts pāris kilometrus no pilsētas. Uzvaras ielas galā, vietā, kur saplūda Lielupe, Iecava un Driksa. Pļavās vispirms nācās izbūvēt grāvjus un dambjus, izvērst plašu meliorāciju ar drenu tīklu 20 km garumā. Pļavu ara un līdzināja ar traktoriem, lai panāktu lidmašīnām piemērotu gludu zālienu.

Pasta un telegrāfa departaments prātoja par lidostas ēkas būvi turpat pie Driksas. Plānoja, ka nākotnē Jelgava varētu iekļauties ne tikai iekšzemes, bet arī starptautiskajā aviosatiksmē. Tādas ieceres tika lolotas vienlaikus ar sapņiem par Jelgavas ostu Lielupē jūras kuģu ienākšanai. Līdz 1938. gada rudenim galvenie zemes darbi Jelgavas lidlaukā bija pabeigti. 200 ha platību apsēja ar zālienu. Diemžēl tālāko attīstību iztraucēja Otrais pasaules karš, tūlīt pēc okupācijas teritorijā ievācās padomju kara aviācija, kas Jelgavas lidlauku izmantoja līdz 1990. gadam.

Atjaunotajā Latvijā bāze īsti nevienam nebija vajadzīga. Daļa lidlauka betona plākšņu pēc privatizācijas demontēja, skrejceļa garums saruka līdz 800m. Šobrīd tā ir degradēta teritorija ar neskaidru nākotni.

Bildes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.