✅ Laivu NOMA un Tehniskie NOTEIKUMI

Individuāliem pasūtījumiem piegādājam sākot no 6 laivām, jeb no 180 eiro.

Ja jums ir nepieciešamas mazāk kā 6 laivas, var izvēlēties un pieteikties kādā no mūsu publiskajiem pasākumiem. Tos kalendārā ievietojam apmēram 10 dienas uz priekšu.

🏞 Zemgalē nav tā, kā laivu braucienā pa Gauju, Salacu vai Abavu, kur pasākums izdosies jebkurā gadījumā. Tāpēc labāk ir izvēlēties kādu no mūsu regulārajiem pārbaudītajiem maršrutiem.

🐄 Zemgalē ir viegli ieberzties koku sagāzumos, dubļos līdz ausīm, zālēm aizaugušā upē tādā mērā, ka pa vidu govīm ir novilkts elektriskais gans. Vasaras otrajā pusē daudzviet apstājas straume, zied aļģes, un ūdens izskatās ne tik pievilcīgs.

🚫 Pašiem atbraukt un paņemt laivu(as) nepiedāvājam.

🛶 Ja jums ir nepieciešamas tikai dažas laivas, piedāvājam pievienoties kādam no mūsu organizētajiem pasākumiem.


😎 Vai varat griesties pie kāda cita laivu piegādātāja. Piemēram Laivu noma Mučas Jelgavā, Letiņ’ laivas Dobelē, Pilsrundāles atpūtas centrs Bauskas pusē. Pie populārajām upēm – Gaujas, Salacas un Abavas atradīsiet desmitiem citus laivu piegādātājus, kas atradīsies tuvāk un varēs laivas piegādāt lētāk.


💶  Laivas nomas cena ar piegādi, ja konkrētā marsruta aprakstā nav noteikts savādāk, ir sekojoša:

👨‍👧 Ekipāžai līdz 180 kg – 30 par laivu.
👪 Ekipāžai līdz 240 kg – 35 par laivu.
👨‍👨‍👧‍👧 Ekipāžai līdz 300 kg – 40 par laivu.

  • Piedāvājam kanoe laivas ar 3 soliņiem. Ja laivā ir 4 cilvēki, tad 2 smalkākie sēž uz vidējā soliņa.
  • Laivas atšķiras pēc celtspējas. Lielāka laiva būs arī stabilāka. Piegādātā laiva var būt lielāka izmēra, kā pasūtītā, bet ne mazāka.
  • Laivu nomas cenā ietilpst 2 airi uz laivu un drošības veste katram laivas ekipāžas dalībniekam.
  • Papildus informācijā var norādīt bērnu skaitu līdz 11 gadu vecumam, un atsevišķi bērnus līdz 3 gadu vecumam – tiem ir pavisam mazās vestītes.
  • Ūdensdrošu maisu mantām var saņemt par papildus maksu – 3 eur (80 litri, pietiek vietas 2 mugursomām).

🍸 Alkohols un Drošība uz ūdens

Labā ziņa ir tāda, ka atrodoties uz ūdens skaidrā prātā un laivā jūtoties droši visticamāk, ka nekas slikts ar jums neatgadīsies.

Laivas stabilitāti vislielākājā mērā nosaka ekipāžas dalībnieku spēja saglabāt un atjaunot laivas līdzsvaru, ja tā ir sašūpojusies. Ja cilvēki atrodas alkohola reibumā vai nejūtas laivā droši – saglabāt laivu līdzsvarā kļūst sarežģīti.

Kanoe laivai parasti ir vismaz divi vadītāji, visbiežāk bez pietiekamas pieredzes un iemaņām vadīt šo tranpostlīdzekli arī skaidrā prātā.

Ja kāds no laivas ekipāžas pirms vai brauciena laikā ir lietojis alkoholu, tad jebkas, kas ar kādu no šīs laivas ekipāžas dalībniekiem notiek, ir viņu pašu 100% atbildība.

Tehniskie drošības noteikumi

  • Kanoe laivas prasa labāku līdzsvara izjūtu, kā tūrisma smailītes, jo braucēji kanoe laivā sēž augstāk. Jo cilvēks ir smagāks, jo būtiskāka ir spēja saglabāt un atjaunot laivas līdzsvaru.
  • Satraukums padara stīvāku cilvēka vidukli un līdz ar to mazina spēju saglabāt līdzsvaru. Lielā stresā ir jārēķinās, ka noturēt līdzsvaru laivā būs ļoti grūti. Tāpēc, ja ir bail, laivā labāk iekšā nekāpt. Jo cilvēks smagāks, jo viņam tāds izredzes ir lielākas.
  • Laivas ekipāžas kopējais svars nevar pārsniegt laivas specifikācijā noteikto (skatīt augstāk).
  • Laivai iekāpjot un izkāpjot ir jāatrodas maksimāli novietotai uz ūdens. Jo laivas gals būs uzvilkts augstāk krastā, jo tā būs nestabilāka. Smagāks braucējs šādā situācijā strauji sasverot laivu radīs pietiekamu inerces momentu, lai vieglāku braucēju, piemēram, bērnu izmestu no laivas. Tāpat ir risks iekrist ūdenī arī pašam.
  • Ejot pa laivu pēdas liekam pa laivas vidus asi. Jo tālāk pēda atradīsies no viduslīnijas, jo vairāk laiva svērsies uz sāniem. Ja to ierēķina, viss kārtībā, bet var arī sabīties, sašupot un apgāzt laivu.
  • Vējainā laikā vējš var nopūst cepuri no galvas, kuru ķerot laivu var nejauši apgāzt. Tāpēc ļaujam aizpūstajam objektam lidot un piezemēties uz ūdens un tad aizbraucam tam pakaļ.
  • Ja vējš vai straume laivu piespiež pie šķēršļa, piemēram koka, svarīgi ir neliekties no šī šķēršļa projām, bet gan tam nedaudz virsū. Citādi ar brīvo laivas bortu var iesmelt ūdeni un laivu apgāzt. Interesanti, ka cilvēkiem šādā brīdī ir tendence automātiski atspiesties ar roku pret bortu kas jau smeļ ūdeni, lai paši atrastos augstāk un vairāk ārā no ūdens, taču šāda rīcība laivu apgāž.
  • Izbraucot ūdenim pārliekušos koku pa apakšu atliekšanās un piecelšanās atpakaļ sēdus pozīcijā jāizdara pa laivas vidus asi. Ja atliekšanās tiks izpildīta caur sāniem, laivu var viegli sagāzt, piesmelt un apgāzt.
  • Stresa situācijās jācenšas neķerties pie laivas bortiem, jo parasti pieliktais spēks būs pārāk liels un laivu paši apgāzīsiet. Drošs variants ir turēties pie aira nevis pie laivas bortiem.

Glābšanas dienests ātri nepalīdzēs

  • Laivojot ir jāņem vērā, ka glābšanas dienestam lai nokļūtu negadījuma vietā būs nepieciešama vairāk kā stunda, reāli 2 līdz 3 stundas. Sazvanot glābšanas dienestu jums pajautās adresi uz kuru jādodas un pēc tam ceļu pa kuru ērtāk piebraukt. Atrodoties upē, meža vidū visticamāk jūs to nevarēsiet pateikt. Pat, ja nosūtīsiet glābējiem ģeogrāfiskās koordinātes, glābējiem tā var būt neapgūta lieta. Tāpat aizkavēšanos var radīt nezināšana tieši kurā administratīvajā teritorijā jūs atrodaties.

Laivošana aukstajā gadalaikā

Jāņem vērā, ka vēla rudens, ziemas un agra pavasara periodā lai izkļūtu no ūdens jūsu rīcībā pirms nosalšanas var būt tikai 15 minūtes. Alkohola reibumā tās ir 5 minūtes. Jāņem vērā, ka glābšanas dienestam, lai jūs sasniegtu, ir nepieciešamas vismaz 25 minūtes arī tad, ja apgāšanās vieta atrodas pilsētas centrā. Tāpēc apgāžoties lielā ūdenī, piemēram, Lielupes vidū, ir nekavējoties jāsāk peldēt uz tuvāko krastu, cerībā, ka to paveiksiet ātrāk par 15 minūtēm. Drošības veste to izdarīt laicīgi ievērojami traucēs, taču bez tās arī ātrāk atdzisīsiet. Par laivu un mantām tobrīd domāt nevajag.

Laivojot lielā ūdenī, kad līdz krastam ir 50 un vairāk metru ir jāatrodas redzamības attālumā no kādas citas laivas, kas apgāšanās gadījumā var organizēt glābšanas darbus.

Pieaudzis cilvēks pēc apgāšanās ar laivu visticamāk apgāzīs arī klāt piebraukušo laivu. Tāpat ūdenī esošie cilvēki var šokā mēģināt kāpt viens otram uz pleciem, tādējādi grūžot vienam otru zem ūdens.